donderdag 14 februari 2019

Leugens, grote leugens en Youtube

Deze uitspraak, vrij vertaald naar Sir Winston Churchill schoot me te binnen toen ik op Youtube filmpjes keek over de opwarming van de aarde. Ik heb een paar shots gemaakt van het jaar 1900.

Kijk eens naar de westkust van Afrika, Canada en MongoliĆ«. De opwarming is niet overal het zelfde. Fake News? Het bovenste plaatje wordt toegeschreven aan de NASA, het andere is geplaatst door iemand die zich Mercatore noemt. Ooit heb ik op de universiteit rondgelopen en wat ik daar onder andere opgestoken heb, is dat je verschillende bronnen met elkaar moet vergelijken. Dat noemt men wetenschappelijk. Het is duidelijk, dat bij veel activisten de selectie van de bronnen afhankelijk is of het past binnen het eigen standpunt, als ze al zover gaan om zich er in te verdiepen, want de meesten volgen blindelings degene met de grootste mond. 

1 opmerking:

  1. U bent op zoek naar een groot bedrag om uw bedrijf nieuw leven in te blazen of bent op zoek naar een lening om uw huis te kopen.
    Wij kunnen u deze lening verstrekken.

    E-mail: info@creditfinance-bank.com
    Rolandgadner@outlook.de
    Whatsapp-nummer: 33784505888
    Website: https://www.creditfinance-bank.com

    BeantwoordenVerwijderen